×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زندگی نامه شهید حسین صافي

شهيد حسين صافي در ۵/۴/۱۳۴۸ در خانواده اي فقير و تهيدست اما مذهبي و صاحب كمال و فضل و ادب در روستاي دره بان از توابع بخش ريز (شهرستان جم _ استان بوشهر)ديده به جهان گشود. جد ايشان مرحوم حاج شيخ محمدحسين صافي از علماء و فضلاي به نام منطقه و مردم آن روزگار جهت فراگيري علم و دانش و معرفت ديني از اطراف و اكناف به مقدمش مي شتافتند و از خرمن دانش وي خوشه چيني مي كردند. وي مسلط بر ادبيات فارسي و عرب است و آثار مكتوبي با خط بسيار زيبا بر جاي گذاشته است كه در دست گردآوري و چاپ مي باشد و شاعري چيره دست، توانا و ماهر بوده و اشعاري بسيار زيبا سروده است و از نوحه ها و مرثيه هاي ايشان در مراسمات محرم و صفر و در مجالس روضه خواني استفاده مي نمايند و اخيراً يكي از كتابهاي ايشان به نام اشعار گلزار و سفرنامه حج ايشان به چاپ رسيده و اينك موجود است.

پدر شهيد صافي نيز داراي كمال معرفت و به لباس علم و تقوي مزين مي باشد و از اساتيد بنام قرآن بوده و مردم روستا از سالهاي دور جهت تعليم و فراگيري قرآن از محضرش استفاده مي نموده اند.

شهيد صافي از همان دوران كودكي در نزد خانواده مذهبي، تعليمات ديني و اسلامي را فرا گرفت و در سن هشت سالگي قرآن را به طور كامل و صحيح تلاوت مي نمود. وي از دوران كودكي صاحب اخلاق اسلامي و مذهبي و رفتاري شايسته و پسنديده بود و همين خصوصيات شهيد باعث شده بود كه نظر تمامي مردم را به سوي خود جلب نمايد. در سن هشت سالگي بر اثر ذوق و علاقه سرشاري كه نسبت به فراگيري علم داشت پدرش در سال ۱۳۵۵ او را به «دبستان دانش» روستاي دره بان كه بعد از شهادت ايشان به نام «دبستان شهيد صافي» نامگذاري گرديدثبت نام نمود. در مدرسه از لحاظ اخلاق و رفتار مورد تحسين اولياء، مربيان و براي دانش آموزان الگو و سرمشق بوده و در زمينه هاي درسي يكي از زبده ترين دانش آموزان بودند.

با آغاز تظاهراتها بر عليه نظام شاهنشاهي حسين نيز به همراه پدر و پسر عمه هايش يعني «شهيدان شيخ حسين و شيخ حسن شهابي» كه از ظلم ستيزان و پيشگامان بيداري مردم شهرستان جم بودند و هنوز طنين صدا و كلام آنان بر منبرها، مجالس و محافل به گوش مي رسد در تظاهراتها شركت مي كردند و هميشه در مساجد حاضر بودند.

با پيروزي انقلاب اسلامي ايران به رهبري بت شكن دوران و ابراهيم زمان حضرت امام خميني (ره) شهيد صافي در بسيج ثبت نام نمودند . او شبها را به نگهباني در بسيج مشغول بودند و روزها به درس و مدرسه مي گذراندند و در ايام تعطيلات مدرسه روزها را جهت امرار معاش به كارگري مشغول بودند.

ايشان به شهادت علاقه وافري داشتند و از آنجا كه نوجواني با جرأت و نترس بودند براي رفتن به جبهه داوطلب شد و با گروهي از برادران و دوستانش راهي جبهه هاي حق عليه باطل شدند. براي ايشان زندگي كردن بر روي كره خاکی معنا و مفهومي نداشت و هميشه جمله «كونو لظالم خصما و للمظلوم عونا» بر زبان داشت. وي با اعزام به جبهه در عمليات حصر آبادان شركت كرد و با پيروزي برگشت و باز هم نتوانست دور از جبهه زندگي نمايد و دلبستگي خاصي بين او و جبهه بود. در نگاه پر نفوذش هزار راه و رمز نهفته و به افق دور دست هميشه نگاهش مجسم بود. براي دومين مرحله عازم جبهه هاي نبر گرديد و سر انجام به آنچه فكر مي كرد و آرزويش بود و با گلوي بريده شده (بر اثر تركش خمپاره) سرافرازانه در تاريخ ۷/۹/۱۳۶۰ و در سن دوازده سالگي در جبهه بستان و در عمليات طريق القدس به درجه رفيع شهادت نائل آمد.

روحش شاد و يادش گرامي باد.

بسم رب الشهداء و الصدیقین

بعد از ۱۴۰۰ سال یكبار دیگر ندای حق از مشرق زمین از حلقوم فرزندی از فرزندان پاك پیامبر و از سلاله مطهر حضرت زهرا (س) در جهان طنین انداز شد. برادران و خواهران عزیزم اینك من و شما در پیشگاه خداوند مورد آزمایش قرار گرفته ایم. نگذارید یك بار دیگر فرزند پیامبر غریب و تنها واقع شود. برادران و خواهران عزیزم من به عنوان سربازی كوچك بر خود واجب می دانم به فرمان امام عزیزم به جبهه های حق علیه باطل بشتابم و تا آخرین قطره خون بر علیه متجاوزین به میهن اسلامی مبارزه كنم و شما نیز این فرمان را لبیك بگوئید و راه شهادت را ادامه بدهید تا فردای قیامت در پیشگاه خداوند و شهدا سرافكنده نباشید.

و اما پدر و مادر عزیزم اگر من شربت شیرین شهادت را نوشیدم مرا حلال كنید و نگذارید ضد انقلاب از این گریه شما سوء استفاده كنند، بلكه شاكر به درگاه خداوند باشید كه این قربانی كوچك را از شما پذیرفت و سلام مرا به همكلاسیهایم برسانید و بگوئید حسین نگذاشت امامش تنها بماند و شما نیز نگذارید امام عزیزمان تنها بماند،او را یاری كنید و به جبهه بروید و بر علیه مزدوران مبارزه كنید و اگر شهید شدید كه همیشه زنده می مانید و اگر شهید نشدید به درس و مشقتان برسید چون اسلام به فراگیری علم و دانش تأكید نموده است و پیام شهدا را به نسلهای آینده منتقل نمائید و نگذارید شرق و غرب در زمینه های علمی و فرهنگی از شما جلو بیفتند. به خواهران عزیزم سفارش می كنم كه حضرت زینب(س) را الگو و سرمشق خود قرار دهند و حجاب اسلامی را رعایت كنند كه سعادت دنیا و آخرت در گرو همین اعمال است و به برادرانم توصیه می كنم كه به پدر و مادرم احترام و آنها را یاری كنند و راهم را ادامه دهند.
ضمناً اگر شهید شدم پدر و مادرم مرا در جوار شهدا دفن كرده تا آنان مرا نیز شفاعت كنند.

والسلام
التماس دعا دارم

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.