×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۱۰ جمله قابل تأمل شهید سلیمانی درباره امام خمینی (ره) + اینفوگرافیک

در بخشی از وصیت‌نامه شهید سلیمانی، نگاه حاج قاسم به امام خمینی (ره) بیان شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، ۱۴ خردادماه سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه است.

شهید قاسم سلیمانی در بخشی از سخنرانی‌های خود نکات مهمی را درباره امام خمینی (ره) بیان کرده‌اند که بخشی از آنها به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی بیان می‌شود.

بیشتر بخوانید

۱- مهم‌ترین ویژگی امام

مهم‌ترین اتفاقی که به واسطه آن برجستگی امام (ره)، نسبت به همه مراجع و علمای بزرگ ما اتفاق افتاد، تشکیل حکومت اسلامی برای ماهیت بخشی و هویت بخشی به همه ارکان دین بود. اصلا چه کسی می‌تواند خدمات امام را محاسبه کند؟

مراسم روز جهانی مسجد – تهران (۲۹ مرداد ۱۳۹۶)

۲- کار کارستان امام

امام (ره) کاری کرد کارستان؛ هیچ عالم و مرجعی در تاریخ شیعه، نه دیروز و نه امروز، قادر نبود و نیست کاری را که امام (ره) انجام داد، انجام بدهد. امام (ره) در اوج ناباوری و حتی در زمان مخالفت بعضی از برجستگان عالم تشیع، تاسیس حکومت اسلامی را در فکر پروراند و در اولین فرصت به مرحله اجرا گذاشت.

کنگره ۸۰۰۰ هزار شهید استان گیلان  رشت (۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵)

۳- اثر محوری و جوهری در دفاع مقدس

اگر بخواهیم بررسی کنیم چرا جنگ ما دارای چنین تاثیرات همه جانبه و همگانی در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، دینی، انقلابی، نظامی، در ایثار، فداکاری، در سطوح زنان، مردان، مادران، خواهران، همسران، فرزندان در ابعاد گوناگونی شد، یک منشأ خود امام (ره) بود.

مراسم هفته دفاع مقدس  اصفهان (۴ مهر ۱۳۹۶)

۴- تبیین‌کننده دقیق جهاد اکبر

امام (ره) آمد یک تعریف جدیدی در جهاد اکبر انجام داد، جهاد اکبر امام (ره)، نزدیک به امام معصوم بود. امام (ره) بابی را به این جهاد اکبر اضافه کرد و آن باب عشق، و محبت است. این باب، یک مدرسه شد. همان چیزی که شهدای ما از همه تعلقاتشان عبور کردند و به این جایگاه رفیع رسیدند. این نشأت گرفته از مدرسه امام بود، جهاد اکبری که امام (ره) تأسیس کرد. بالاتر از عدالت و تقوا و اخلاق بود. این جزء ضرورت‌های انقلاب ما بود و امام به آن جامه عمل پوشانید.

سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  کرمان (۲۲ بهمن ۱۳۹۶)

۵- عالمِ به زمان بودن امام

امام (ره)، عالم به زمان بود. زمان‌شناسی خیلی مهم است. امام (ره) چون عالمِ به زمان بود، آن وقتی که همه اصرار به تقیه داشتند، امام (ره) فریاد زد: «الیوم تقیه حرام است ولو بلغ ما بلغ» هیچ کس اعتقاد و فکر به سقوط شاه نمی‌کرد.

سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  کرمان (۲۲ بهمن ۱۳۹۶)

۶- اسلام ناب را پیاده کرد

امام (ره) اسلام ناب را کاوش کرد و آن را در چهارچوب قامت این ملت پیاده کرد.

این مسئله بسیار مهمی است که از کیاست و حکمت امام برمی‌آمد. امام (ره) ملت ایران را شایسته این کار دید. این کار تنها، برای نجات اسلام نبود، بلکه برای نجات ایران هم بود.

کنگره ۸۰۰۰ شهید استان گیلان  رشت (۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵)

۷- هدف بزرگ امام

چرا امام (ره) فرمود، دفاع از نظام از اوجب واجبات است و هیچ واجبی به پای دفاع از نظام نمی‌رسد؟ آن را از نماز واجب‌تر دانست، چون اگر نماز قضا شد، امکان تجدید آن وجود دارد، اما نظام اگر آسیب دید، نماز و دین آسیب می‌بیند. به همین دلیل، امام (ره) حفظ نظام را از اوجب واجبات و واجب تر از نماز دانستند، این هدف، هدف بزرگی بود. با این هدف‌، این انگیزه و شوق در پدرها و مادرها به وجود آمد که فرزندان خود را به جبهه‌ها بفرستند.

کنگره ۸۰۰۰ شهید استان گیلان  رشت (۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵)

۸- مهندس و معمار اسلام

امام (ره) آمد از حوزه شروع کرد؛ در واقع حوزه را از عزلت‌نشینی و گوشه‌گیری خارج و وارد سیاست کرد. امام (ره) به این دلیل که شناخت دقیقی از اسلام داشت، در بعد اسلام هم مهندس بود و هم معمار. این نظام را پایه‌گذاری کرد. یک نظام به تمام معنا در ابعاد گوناگون فولادین. این کار ویژه امام (ره) بود.

سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  کرمان (۲۲ بهمن ۱۳۹۶)

۹- برای احیای حق، قیام کرد

امام (ره) به این دلیل که قیامش برای حق بود، با هیچ باطلی سازش نکرد و همه باطل‌های درونی را که در در داخل کشور بود، قطع کرد. اجازه جوانه زدن به آنها نداد و حتی باطل‌های جدیدی که در دوره اول انقلاب شروع به حرکت کردند، امام (ره) به شدت با آنها مواجه شد. هر باطلی را که خواست جوانه بزند، امام با قاطعیت ریشه‌کن کرد.

سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  کرمان (۲۲ بهمن ۱۳۹۶)

۱۰- جلودار و خط‌شکن بود

امام (ره) جلودار بود. همه کسانی که نشستند و به مردم گفتند:‌ «بشورید و بشورید» به نتیجه نرسیدند، اما امام (ره) به تنهایی حرکت کرد. با عده قلیل، سختی‌ها و ستم‌ها و تبعیدها و آوارگی‌های زیادی را کشید. اول خودش خون دل خورد و خون داد. بعد فریاد زد، مردم و ملت به پاخیزید.

سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  کرمان (۲۲ بهمن ۱۳۹۶)

                       امام خمینی , سردار قاسم سلیمانی , سردار سلیمانی , شهید ,

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.