×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فراخوان استانی شعر شهید شاخص استان بوشهر منتشر شد

 فراخوان استانی شعر سردار محمد جعفر سعیدی به عنوان شهید شاخص استان بوشهر در سال ۱۴۰۲ منتشر شد.

دبیر این رویداد روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: فراخوان استانی شعر فرمانده محبوب بسیجی‌ها، ویژه سردار شهید محمد جعفر سعیدی شهید شاخص استان بوشهر در سال ۱۴۰۲ در ۲ بخش کلاسیک و آزاد منتشر شده و هر فرد مجاز به ارسال یک تا پنج اثر به دبیرخانه جشنواره است.

سرهنگ پاسدار محمدرضا زارعی تبار افزود: موضوع شعرهای ارسالی باید ترسیم ادبی زندگی فردی، اجتماعی و سجایای اخلاقی و وصیت نامه سردار شهید محمد جعفر سعیدی باشد.

وی ادامه داد: مهلت ارسال آثار تا ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ تعیین شده و از نفرات برتر در روز تاریخ تولد شهید در مراسمی تقدیر می‌شود.

زارعی تبار اظهار کرد: داوطلبان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارسال آثار باید از طریق پیام رسان‌های روبیکا، ایتا، سروش به شماره ۰۹۱۲۹۳۷۴۰۸۳ اقدام کنند.

وی یادآور شد: داوطلبان شرکت در این رویداد می‌توانند اطلاعات تکمیلی پیرامون این رویداد را از وبگاه www.sardar-shahid-saeedi.ir دریافت کنند.

سردار رشید سپاه اسلام شهید «محمد جعفر سعیدی» سوم تیر ۱۳۳۴ در روستای «احشام قایدها» شهرستان دشتی استان بوشهر چشم به جهان گشود و پس از تحصیل برای کمک خرج پدر و مادر به کویت سفر کرد و پس از گذشت ۲ سال به ایران بازگشت.

در سن ۱۸ سالگی به خدمت مقدس سربازی در کرمان اعزام شد و هنوز دوران خدمت او به پایان نرسیده بود که ازدواج کرد و در ۲۹ بهمن ۱۳۵۵ زندگی مشترک خود را در یک اتاق کوچک در شهر گناوه آغاز کرد و حاصل این ازدواج پنج فرزند پسر به نام ابوالحسن، مهدی، هادی، احسان، حسین است.

بعد از خدمت در شرکت فرجام بوشهر استخدام شد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ۱۰ دی سال ۱۳۵۸ وارد سپاه پاسداران شد و عهده دار مسئولیت‌های فراوانی در دفاع مقدس از جمله جانشین فرمانده سپاه گناوه، فرمانده سپاه بندر ریگ، سرپرست و جانشین فرمانده سپاه جریزه خارگ و جانشین فرمانده سپاه دشتی بود.

زنده یاد سعیدی در تاریخ چهارم دی‌ماه ۱۳۶۵ در گردان حضرت ابوالفضل (ع) ناوتیپ ۱۳ امیرالمومنین (ع) استان بوشهر به عنوان معاون گردان در محور عملیاتی کربلای ۴ در جزیره سهیل عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

این شهید والا مقام یکی از فرماندهان شاخص شهید استان بوشهر است .

پیکر مطهر شهید سعیدی پس از ۱۰ سال مفقودیت در تاریخ ۱۸ بهمن سال ۱۳۷۵ به وطن بازگشت و در گلستان شهدای گناوه در جوار همرزمان شهیدش آرام گرفت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.