×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ماجرای خاص ایران و کره‌جنوبی در روز بیستم مهر

تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره‌جنوبی برای سومین بار در روز بیستم مهرماه به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران امروز (سه‌شنبه) از ساعت ۱۷ به وقت تهران باید در ورزشگاه آزادی چهارمین مسابقه خود در دور نهایی انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲  قطر را مقابل کره‌جنوبی برگزار کند. در حال حاضر شاگردان «دراگان اسکوچیچ» با ۹ امتیاز صدرنشین گروه A هستند و ببرهای آسیا با هفت امتیاز جایگاه دوم را از آن خود کرده‌اند.

ایران و  کره‌جنوبی تا به حال ۳۱  بار به مصاف هم رفته‌اند که ماحصل آن ۱۳ پیروزی برای ملی‌پوشان، ۹ تساوی و  ۹ برد برای  جنگجویان تائه‌گوک به ثبت رسیده است. حالا ۲ تیم باید در تاریخ ۲۰ مهرماه ۱۴۰۰ سکانس سی و دوم را به انجام برسانند.

از مجموع دیدارهای قبلی ۶ مسابقه در  مهرماه برگزار شده که سهم هر تیم سه برد بوده است. ایران در سال‌های ۱۳۹۵، ۱۳۹۱ و ۱۳۶۹ برد را به دست آورده و در طرف مقابل کره‌جنوبی در سال‌های ۱۳۸۴، ۱۳۷۲ و ۱۳۶۵ طعم شیرین پیروزی را چشیده است.

از  بین این ۶ مسابقه ۲ دیدار در تاریخ ۲۰ مهرماه برگزار شده است. ابتدا در تاریخ ۲۰ مهرماه ۱۳۸۴ کره‌جنوبی موفق شد با گل‌های  «کو وون هی» و «کیم جین کیو» در دقایق هفت و  ۹۰ در دیداری دوستانه ایران را مغلوب کند. این مسابقه در ورزشگاه جام جهانی سئول برگزار شد.

۱۱ سال بعد در چنین روزی ۲ تیم این بار در ورزشگاه آزادی و در چارچوب دور نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ به مصاف یکدیگر رفتند که تیم میزبان با تک گل سردار آزمون در دقیقه ۲۵ به برتری دست پیدا کرد.

حالا یک بار دیگر و باز هم در ورزشگاه آزادی و باز هم در مقدماتی جام جهانی شاهد پیکار ایران و کره‌جنوبی در تاریخ ۲۰ مهرماه هستیم. باید دید فاتح این جدال کدام تیم خواهد بود و کدام یک برد دوم را در این  روز جشن می‌گیرد. البته فراموش نکنیم که حالت سومی هم وجود دارد؛ تساوی.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.